Виховна робота це завжди двосторонній процес, яка залежить від взаємодії вихователя і студента. Роль наставника полягає у правильній організації і проведені виховної роботи в групі відповідно до побажань і ініціативи студентів.

Виховна робота викладачів серед студентів посідає важливе місце в роботі кафедри внутрішньої медицини № 3. Вона спрямована в першу чергу на формування у них моральних якостей, громадської активності та відповідальності за долю України, дбайливого ставлення до національного багатства країни, любові до рідної мови. Завдяки проведенню виховної роботи кожен викладач має можливість неофіційно поспілкуватися із студентами, розкрити потенціал кожного з них, стати порадником, наставником.

При плануванні виховної роботи наставники передбачають вивчення здібностей студентів кураторських груп до навчання; ставлення до обраної спеціальності та плани на майбутнє; стан навчальної дисципліни та критерії вихованості студентів; вивчають житлово-побутові умови студентів, а також приділяють належну увагу студентам-сиротам.

Основною метою є реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі, залучення молоді до національної та світової культури, збереження морального та фізичного здоров’я молодого покоління, виховання патріотизму, громадських якостей особистості, забезпечення педагогічних умов для соціалізації студентів, виховання в них життєвої компетентності.

Головною метою виховної роботи на кафедрі внутрішньої медицини є підготовка нової генерації, національної медичної інтелігенції, оновлення інтелектуального генофонду нації, примноження професійного та культурного потенціалу особистості, який забезпечить високу ефективність діяльності майбутніх спецалістів.

Набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національної приналежності рис громадянина незалежної держави, чуття самодостатності, як члена цивілізованого світу.

Основні принципи виховної роботи на кафедрі внутрішньої медицини№3:

  • професійна спрямованість, лікарська етика та медична деонтологія;
  • тісний зв’язок виховання з життям (як суспільства, так і особистості);
  • суспільна спрямованість;
  • культуровідповідність (органічний зв’язок з історією народу, його мовою, культурними традиціями);
  • комплексна дія (єдність виховних впливів освітнього закладу, колективу;
  • суспільних організацій, сім’ї;
  • природовідповідність (врахування індивідуальних і статево вікових особливостей, багатогранної природи вихованця);
  • виховання особистості в колективі і через колектив;
  • особистісно орієнтований підхід у вихованні;
  • гуманістична спрямованість виховання (повага особистості, її прав, реальні вимоги до неї);
  • необхідність спиратися у вихованні на позитивні риси особистості;
  • стимулювання активності особистості, її участь у суспільно корисній та суб’єктивно важливій діяльності;
  • поєднання керівництва виховним процесом з розвитком ініціативи та самостійності вихованців;
  • цілісний підхід;
  • послідовність та наступність у вихованні;
  • єдність виховання та самовиховання.

Екскурсія із студентами Тернопільський обласний краєзнавчий музей (2016 рік)

5 травня студенти 7 та 8 груп 5 курсу, асистенти кафедри Ружицька О.О. та Цибульська Л.С., аспіранти Вонс Л.З. і Козій М.І. відвідали Тернопільський обласний краєзнавчий музей. Екскурсію провів працівник музею, завідувач сектору відділу новітньої історії, історик Володимир Пукач. Студенти та працівники кафедри мали можливість ознайомитися з унікальними музейними експонатами: стародруками, старовинною зброєю, збірками національного одягу, поштівками, рідкісними фотографіями та документами, предметами міського та сільського побуту, антикварними речима.

Студенти 7 та 8 груп 5 курсу під час екскурсії в краєзнавчий музей (2016 рік)

На другому поверсі музею екскурсантам було представлено колекції природничих матеріалів, які об'єднані у збірки "Палеонтологія", "Геологія і мінералогія", "Зоологія" та "Ботаніка". До найцікавіших із них належали унікальна колекція комах, опудала рідкісних тварин та птахів.

На третьому поверсі, який присвячений відділам стародавньої історії, середніх віків та нового час, особливу увагу привернули реконструкція двокамерного наземного житла з поселення трипільської культури, зрубна напівземлянка періоду ранніх слов'ян VI-VIII ст. н.е., макет Тернопільського замку XVI ст., діарама Зборівської битви 1649 р., інтер'єр селянської хати періоду феодалізму. Також студенти та працівники кафедри ознайомилися з численними колекціями декоративно-ужиткового мистецтва. Особливо присутніх вразили різноманітною технікою вишивання унікальні «борщівські» сорочки.

На четвертому поверсі екскурсовод представив експонати відділу нової та новітньої історії, які висвітлюють події Першої та Другої світових війн. Акцентовано увагу на численних матеріалах, що розкривають трагедію Української Повстанської Армії та Дивізії "Галичина". Цікаво було оглянути також діараму "Битва за Тернопіль". Вагому нішу в експозиції займають речі учасників Євромайдану: щити, шоломи, протигази, прошиті снайперськими кулями, вервички, книги тощо.

Студенти 7 та 8 груп 5 курсу з кураторами О.О Ружицькою та Л.С. Цибульською під час екскурсії в краєзнавчий музей (2016 рік)

6 група 5 курсу з наставником доцентом каферди Людмилою Петрівною Боднар відвідали виставу "Запорожці за Дунаєм", поставлену в Тернопільському драмтеатрі.

Студенти 6 групи 5 курсу з наставником Людмилою Петрівною Боднар в Тернопільському драмтеатрі (2016 рік)

Останні "виховні хвилини" спілкування з куратором Якубишиною Інною Григорівною...

Останні настанови...

Останні професійні поради...

Останні безтурботні посмішки...

Попереду довгий трудовий шлях...

Студенти 6 курсу 2 групи з куратором Якубишиною Інною Григорівною (2016 рік)

В Тернопільському драмтеатрі 8 група 5 курсу з наставником асистентом каферди Людмилою Зіновіївною Вонс.

Студенти 8 групи 5 курсу з наставником Людмилою Зіновіївною Вонс (2017 рік)

Студенти 6 групи 6 курсу разом з куратором доцентом кафедри внутрішньої медицини №3 Боднар Л.П. здійснили екскурсію в Історико-меморіальний музей політичних в’язнів.

За фасадом ошатного будинку, що на вулиці Коперника, приховані трагічні сторінки минулого. У підвальних приміщеннях колишніх радянських спецслужб, нині знаходиться перший і один із найбільших в Україні Історико-меморіальний музей політичних в’язнів, який було відкрито 14 жовтня 1996 року. Його засновники – Тернопільський обласний краєзнавчий музей, інститут національного відродження України та Тернопільська обласна організація Всеукраїнського товариства політв’язнів і репресованих. Дуже цікавий екскурс по музею провів старший співробітник музею, колишній малолітній в’язень, який сидів в цих підземеллях, Ігор Андрійович Олещук. Ми в захваті слухали людину, яка пережила все це, і внесла величезний вклад у створення цього музею.

Студенти 6 групи 6 курсу разом з куратором доцентом кафедри внутрішньої медицини №3 Людмилою Петрівною Боднар в Історико-меморіальному музеї політичних в’язнів (2017 рік)

Фондові матеріали музею та його експозиція розміщені у 28 камерах підземелля, в яких озвірілі енкаведисти чинили інквизіційні знущання над тисячами українських патріотів. За спогадами колишніх в’язнів, які пережили чорне лихоліття, відтворено тогочасний вигляд темних сіро бетонних карцерів, зібрано уцілілі фотографії, спогади та особисті речі тих, хто пройшов через цю катівню.

Кожен експонат, як штрих, доповнює панораму боротьби українського народу проти чужоземних поневолювачів. Вагомий внесок поклали на вівтар визвольної боротьби і вихідці із Тернопільщини, на стендах музею подано їхні фото та архівні документи.

Експонати широко висвітлюють нещадне нищення нашого народу радянською репресивною системою. Не можна спокійно сприймати музейні матеріали експозиції Голгофа українського народу. Які розповідають про голодомори в Україні, політичні репресії 1920-1950-их роках, а також про розстріли в урочищі Сандормох, де в 1937-1938рр. більшовики стратили цвіт талановитої української інтелегенції, серед них і наших земляків: славнозвісного режисера Леся Курбаса, відомого вченого Степана Рудницького та інших. У 1941 році тільки у Тернопільській тюрмі було замордовано понад тисячу свідомих українців.

Ми мали можливість ознайомитись із матеріалами про боротьбу Української Повстанської армії проти німецьких та більшовицьких окупантів. Побачили макети повстанських криївок, реконструйовану зброю та уніформу повстанців, особисті речі політв’язнів, зокрема картини та серветки, які вишивали в таборах риб’ячими кістками.

В музеї розміщена меморіальна кімната Голови ОУН Степана Бандери, де знаходиться копія посмертної маски, привезена із Німеччини. А також бронежилет провідника ОУН Ярослава Стецька.

Оглянувши експозиції музею ми здійснили своєрідний екскурс у героїчне минуле нашого народу, кращі сини і дочки якого віддали своє життя з відродження самостійної України.

Ми ще довго обмінювалися враженнями після відвідин музею. Мине не багато часу і шестикурсники роз’їдуться в різні куточки України, але почуте і побачене під час відвідин музею надовго залишиться в їхній пам’яті.

Експонат Історико-меморіального музею політичних в’язнів (2017 рік)

9 група 5 курсу з наставником доцентом каферди Тетяною Василівною Бойко 31.10.2018 року відвідали виставу "Сватання на Гончарівці", поставлену в Тернопільському драмтеатрі.

Студенти 9 групи з наставником Тетяною Василівною Бойко (2018 рік)

Студенти 6 групи 5 курсу разом з куратором доцентом каферди внутрішньої медицини №3 Людмилою Петрівною Боднар побували на виставі "У всьому винен гороскоп" 4 грудня 2018 року, поставленій театральною студією "Art-Drama". Режисер-постановник комедії - Гуменюк Христина, автор - Наталія Максимчук, актори - студенти ТДМУ.

Куратор доцент Людмила Петрівна Боднар із студентами 6 групи 5 курсу (2018 рік)

11 група 5 курсу з наставником доцентом Насаликом Б.Г. 24.01.2019 року відвідала концерт духовної музики " Різдво єднає нас". Естетичне виховання - складова частина виховного процесу, безпосередньо спрямована на формування здатності сприймати і перетворювати дійсність за законами краси в усіх сферах діяльності людини. Методологічною засадою естетичного виховання є естетика - наука про загальні закономірності художнього освоєння дійсності людиною, про сутність і форми відображення дійсності й перетворення життя за законами краси, про роль мистецтва в розвитку суспільства. Студенти і наставники обговорювали роль образотворчого мистецтва в розвитку духовних і матеріальних цінностей. Ділились згадками про відвідування виставок та концертів відомих виконавців.

Велике значення має моральне виховання. Це виховний вплив університету, сім'ї, громадянства, які формують стійкі моральні якості, потреб, почуттів, навичок поведінки на основі засвоєних ідеалів, норм, і принципів моралі та практичної діяльності. Наставники груп звертають увагу на роль церкви та різних релігій в підтримці соціального статусу суспільства. Важливість утворення Єдиної Помісної Православної Церкви в Україні.

Наставники разом з студентами обговорюють роль інтелектуального та духовного потенціалу в розвитку громадянського демократичного суспільства і нашій державі, а також й економічного зростання для покращення матеріальних благ.

11 група 5 курсу з наставником доцентом Богданом Григоровичем Насаликом (2019 рік)

Студенти 6 групи 5 курсу із куратором побували на концерті муніципального оркестру «Оркестра волі». Всім дуже сподобались новорічні світові хіти, які прозвучали українською, англійською та італійською мовами. Бурхливими оваціями студенти підтримували виступ доцента кафедри хірургії Ю.М. Футуйми. З хорошим настроєм і зарядом позитивних емоцій після концерту розходились додому.

Куратор доцент Людмила Петрівна Боднар із студентами 6 групи 5 курсу (2019 рік)