Виховна робота це завжди двосторонній процес, яка залежить від взаємодії вихователя і студента. Роль наставника полягає у правильній організації і проведені виховної роботи в групі відповідно до побажань і ініціативи студентів.
Виховна робота викладачів серед студентів посідає важливе місце в роботі кафедри внутрішньої медицини № 3. Вона спрямована в першу чергу на формування у них моральних якостей, громадської активності та відповідальності за долю України, дбайливого ставлення до національного багатства країни, любові до рідної мови. Завдяки проведенню виховної роботи кожен викладач має можливість неофіційно поспілкуватися із студентами, розкрити потенціал кожного з них, стати порадником, наставником.
При плануванні виховної роботи наставники передбачають вивчення здібностей студентів кураторських груп до навчання; ставлення до обраної спеціальності та плани на майбутнє; стан навчальної дисципліни та критерії вихованості студентів; вивчають житлово-побутові умови студентів, а також приділяють належну увагу студентам-сиротам.
Основною метою є реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі, залучення молоді до національної та світової культури, збереження морального та фізичного здоров’я молодого покоління, виховання патріотизму, громадських якостей особистості, забезпечення педагогічних умов для соціалізації студентів, виховання в них життєвої компетентності.
Головною метою виховної роботи на кафедрі внутрішньої медицини є підготовка нової генерації, національної медичної інтелігенції, оновлення інтелектуального генофонду нації, примноження професійного та культурного потенціалу особистості, який забезпечить високу ефективність діяльності майбутніх спецалістів.
Набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національної приналежності рис громадянина незалежної держави, чуття самодостатності, як члена цивілізованого світу.
Основні принципи виховної роботи на кафедрі внутрішньої медицини№3:
професійна спрямованість, лікарська етика та медична деонтологія;
тісний зв’язок виховання з життям (як суспільства, так і особистості);
суспільна спрямованість;
культуровідповідність (органічний зв’язок з історією народу, його мовою, культурними традиціями);
комплексна дія (єдність виховних впливів освітнього закладу, колективу;
суспільних організацій, сім’ї;
природовідповідність (врахування індивідуальних і статево вікових особливостей, багатогранної природи вихованця);
виховання особистості в колективі і через колектив;
особистісно орієнтований підхід у вихованні;
гуманістична спрямованість виховання (повага особистості, її прав, реальні вимоги до неї);
необхідність спиратися у вихованні на позитивні риси особистості;
стимулювання активності особистості, її участь у суспільно корисній та суб’єктивно важливій діяльності;
поєднання керівництва виховним процесом з розвитком ініціативи та самостійності вихованців;
цілісний підхід;
послідовність та наступність у вихованні;
єдність виховання та самовиховання.